Direktlänk till inlägg 28 juni 2011

Dagens ridtur

Det blev visst en kvällstur.    Men vädret var helt perfekt för det! Efter att mina föräldrar har varit hos Othilia, vi planerade om hur vi skulle göra stallet och så.  Så åkte vi till mitt stall ca 21:30. Så skulle jag hämta Ribben men dem va längst bort (jag tänker blöö, jag måste gå ända dit) det är faktiskt en stor hage som man måste gå as långt, om dem står längst bort. Ribben brukar ju inte heller komma när jag ropar på honom. Men det gjorde han idag. Han kom i full galopp o va så glad! Han är bara bäst. Han var fortfarande glad i stallet o när jag kom till paddocken så var han lagom pigg och framåt. När jag började att arbeta honom i skritten var han lite grinig ibörjan men sen så släppte det, gud vad sammarbets villig han blev. Det är sjukt. Det gick bara bättre och bättre, i traven var han så samlad att det gick i slomotion ibland (kändes det som). Han tycker det är så kul, då blir bara jag gladare med. Han var lösjord och mjuk under hela ridturen. Riktigt bra gick det idag. Stolt över honom! Vi får hoppas på att det går lika bra imorgon. Då står det hoppning på Schemat. Tyvärr blir det nog inga bilder eftersom min laddare till kameran är borta :/ men jag ska fixa det! Hinner inte blogga mer ikväll så ni får ha det så bra tills imorgon! Kram..



/ Sofia

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Hejsan, det var nu nästan 5 mån sedan det va bloggpaus som igentligen skulle vara en vecka men ja det blev mycket hinder de senaste mån. Nu blir det så att det kommer bara bli jag som bloggar ett tag för sofia är inte hemma just nu( kan hända att kom...

Tyvärr kommer det bli en bloggpaus i någon vecka.  Fast vi precis har startat. Othilia har åkt till hönö och kommer inte kunna blogga, jag kommer ha fullt upp och dessutom har ingen kamera så det skulle inte bli några bilder. Då är det lixsom inte ku...


Jag har en stor hiss till dem ryttare som använder säkerhetssväst. Super bra och billig livsförsäkring. Men själv skulle jag inte kunna rida med det hela tiden eftersom jag tycker att den är ivägen, obekväm och allmänt störande. Men stor hiss till er...


      Igår va vi på en underbar ridtur, i skog och mark. Men sedan det blev lite för lång då kom hem halv ett. OBS! Vem kunde tro att det var läskigt att rida i en halv mörk skog mitt i natten. Men som tur va hade vi hästarna.  vi hitta oc...

Presentation


Vårat hästliv!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards